OPEX проти CAPEX, або чому операційні витрати на ІТ виглядають привабливішими, ніж капітальні.
За останні роки все більше компаній користуються послугами сторонніх IT-компаній для розбудови, підтримки та захисту своєї ІТ-інфраструктури, а також переходять на хмарні сервіси. Хоча власна ІТ-інфраструктура на перший погляд здається більш привабливою з точки зору економії коштів і контролю, у випадку частих змін на ринку та загальної ситуації в країні такий підхід далеко не завжди є правильним. То чому саме OPEX, а не CAPEX?
Першим фактором, цілком очікувано, є гроші. Гроші повинні працювати – це знають усі. Вкладені кошти у розвиток власної ІТ-інфраструктури, у разі їх інвестування, можуть перевершити всі економічні очікування від її володіння. Іншими словами, умовна тисяча на початку року цілком може стати мільйоном наприкінці. Як кажуть, “Money Makes Money!”
Другий фактор – це передбачуваність. У випадку повного розуміння ваших витрат бюджетування стає значно простішим. Ви сплачуєте за ІТ-послуги фіксовану суму щомісяця і не залежите від несподіваних додаткових витрат на ремонт або придбання нового обладнання у разі його виходу з ладу. Вам не потрібно думати про оновлення обладнання через декілька років або планувати ймовірні майбутні витрати, оскільки всі ці питання бере на себе ваш постачальник IT-послуг.
Третім важливим фактором є ваша більша гнучкість. Наприклад, якщо ваш бізнес розвивається, ви відкриваєте нові офіси або представництва по всій країні й в певний момент розумієте, що наявна ІТ-інфраструктура вже не відповідає вашим зростаючим вимогам. У моделі CAPEX придбання додаткового обладнання зазвичай виявляється не лише дорожчим “задоволенням” з розрахунку на одиницю, але й може призвести до небажаної різноманітності обладнання, що вплине на стабільність роботи, надійність і захищеність вашої ІТ-інфраструктури. Протилежний варіант – скорочення бізнесу, коли постає питання зменшення надлишкової ІТ-інфраструктури. Це стосується не лише кількості та потужності обладнання, яке більше не використовується у повному обсязі, але й, на жаль, співробітників відповідних відділів, яких доводиться скорочувати. На противагу CAPEX, у моделі OPEX все значно простіше. Вам не потрібно шукати нових або скорочувати своїх співробітників, не потрібно купувати нове або думати, що робити з наявним обладнанням. Все, що вам потрібно, – це подати заявку на збільшення або зменшення обсягу послуг. Тобто модель OPEX дозволяє значно швидше реагувати на будь-які зміни, використовуючи й оплачуючи лише те, що вам потрібно в даний момент.
У будь-якому випадку, вибір між OPEX і CAPEX моделями витрат на ІТ потребує виваженої оцінки. Модель OPEX надає вам більшу гнучкість у веденні бізнесу, повну передбачуваність витрат і економить ваш час. З іншого боку, модель CAPEX може бути більш вигідною, але лише за однієї умови – якщо ви точно знаєте та впевнені в тому, як розвиватиметься ваш бізнес упродовж багатьох наступних років.
Якщо ви вирішили скористатися перевагами моделі OPEX, ми, в Infocom, пропонуємо широкий спектр послуг з ІТ-аутсорсингу. З нами ви отримаєте передбачуваність витрат, гнучкість у масштабуванні та захист від можливих загроз, що дозволить вашому бізнесу процвітати у будь-яких умовах.