Стратегічне значення СП “Інфоком” у розвитку телекомунікаційних мереж в Україні

Мілютін Олександр
Директор навчально –
дослідного центру СП “Інфоком”

Олександре Євгеновичу, Ви вже 29 років працюєте в сфері телекомунікацій, в СП «Інфоком». Як починалася Ваша кар’єра?

Я прийшов в цю сферу у 28 років. Як так сталося – досить цікава історія. Справа випадку. Переїхавши до Києва з Одеси, де я працював штурманом дальнього плавання, в мене з’явилася можливість побувати на екскурсії у Обчислювальному Центрі, де працював мій товариш. Величезна обчислювальна машина ЄС 1022- аналог серії комп’ютерів фірми IBM, програмісти у білих халатах, пульт управління комп’ютером, яскраві лампи справили на мене неперевершені враження. Тоді вперше я почув слово «Кібернетика», та зрозумів, що я також хочу навчитися працювати на таких машинах. Навчався я сам, знаходивши журнали, книги. Вивчивши матеріал, я влаштувався на роботу до цього ж обчислювального центру – оператором в зміну. Накопичуючи знання, я став системним інженером та почав програмувати на асемблері – першій мові програмування. Власне так і починалася моя кар’єра.

А як була започаткована компанія СП «Інфоком»?

У 1991 році будучи системним інженером під керівництвом Поліщука В.Г, нами, як молодими програмістами, зацікавилася Німецька компанія Controlware. Під час відвідування Німеччини за запрошенням Controlware, виникла ідея створити телекомунікаційну мережу передачі даних. Це була інновація для України, до цього часу була тільки мережа передачі голосу, простіше кажучи – телефонна мережа. Після прийняття рішення щодо початку сумісної праці з Controlware було створено СП «Інфоком».

Яким чином починалась побудова першої телекомунікаційної мережі в Україні?

Так як це було новаторство на теренах України, спочатку наша команда пройшла навчання в Сполучених Штатах Америки, після чого в Німеччині, де ми навчилися працювати із новітнім обладнанням. Мережа будувалася за німецькими стандартами, використовуючи, на той час, найсучасніші технології і обладнання. Німецькі колеги допомагали нам в будівництві першого вузла мережі з технологією Х.25. Перший вузол був розташований у Києві, другий, трішки пізніше, у Запоріжжі

Які можливості з’явилися з появою першої телекомунікаційної мережі?

Для підключення міжбанківської системи SWIFT(Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications), якою зараз користуються щодня, потрібна була мережа, яку ми створили, і завдяки якій, люди могли користуватися SWIFT-переказами в Україні. Це була справжня розкіш. Всі міжнародні іноземні компанії, які працювали на території України почали використовувати нові можливості мережі та шлюз до різних міжнародних напрямків, який проходив по каналу зв’язку з Києва до Франкфурта, Німеччина.

Які ще інновації для Україні запровадив СП «Інфоком»?

СП «Інфоком» став надавати доступ до мережі Інтернет на MPLS VPN другого та третього рівня. Також ще однією новинкою для всієї України від нашої компанії став перший український прямий канал в Сполучені Штати Америки, завдяки якому зв’язок став незалежним від російських провайдерів, які були представлені на ринку того часу.

У часи перших років незалежної України, наскільки важко було знайти тих самих спеціалістів своєї справи саме в нашій країні?

В ті часи кожен, хто працював з нами були «самоучками». Це обумовлено тим, що технологія була нова для України і потребувала новаторства, а матеріали в навчальних закладах значно відставали від реальності, тому здібній молоді доводилося самостійно освоювати матеріал. Народ у нас працьовитий, тому нам вдалося створити міцну команду.

Як держава підтримувала та сприяла розвитку?

Нова технологія безумовно допомагали Україні в розвитку. Нашу молоду команду намагалися підтримувати, але на законодавчому рівні були не налагоджені процеси. Наприклад, доступ до інфраструктури повинен регулюватися документами, але в ті часи таких понять не існувало, тому доводилося самостійно домовлятися з власникам тих чи інших об’єктів.

Олександре Євгеновичу, що Ви можете побажати молодим спеціалістам?

Майже ключовою умовою успішного розвитку людини, як спеціаліста, є жадоба до знань. Треба намагатися постійно активно шукати можливості навчатися чомусь новому. Не зупинятися, якщо необхідний матеріал важко знайти, перебирати джерело за джерелом, статті в Інтернеті, документацію постачальників, навчальні матеріали на YouTube. Такі зусилля дозволять накопичити гідну базу знань. Якщо удосконалювати вміння, мислити ініціативно та системно, то можна стати справжнім професіоналом.

Дивіться також

Докладніше

Новини

OPEX vs CAPEX, або чому операційні витрати на ІТ виглядають більш привабливими ніж капітальні?

За останні роки все більше компаній користуються послугами сторонніх IT-компаній для розбудови, підтримки та захисту своєї ІТ-інфраструктури та переходять у хмарні сервіси.

Докладніше

Новини

Як переконатися у надійності компанії – постачальника послуг інформаційної безпеки?

Усі ми знайомі із словом «кібератака» та неодноразово чули про випадки втручання в інформаційний простір підприємств з метою дестабілізації роботи та/або заволодіння зловмисниками інформацією, що містить конфіденційні дані.